Każda jednostka przeznaczona do prowadzenia rejsów wędkarstwa morskiego poddana jest inspekcji technicznej Polskiego Rejestru Statków i inspekcji bezpieczeństwa żeglugi Urzędu Morskiego aby otrzymać kartę bezpieczeństwa, która uprawnia do prowadzenia rejsów. Jednostki wyposażone są w indywidualne środki ratownicze (pasy ratunkowe) i zbiorowe (tratwy ratunkowe) dla osób przebywających na statku. Również do wyposażenia należą radio-pława, transponder radarowy, race czerwone, pławki dymne, koła ratunkowe z rzutka i pławka świetlna.

Podstawowe wyposażenie nawigacyjne: kompas, GPS, ploter, radar, echosonda, wiatromierz radio VHS i inne pomocnicze. Każdy pasażer, wędkarz przebywający na statku wędkarstwa morskiego musi podporządkować się zasadom bezpieczeństwa obowiązującym na danej jednostce.

Do najważniejszych z nich należą:

  • odpowiedni indywidualny ubiór dostosowany do pory roku i aury,
  • trzeźwość,
  • ułożenie i zabezpieczenie własnego ekwipunku przed przemieszczaniem niekontrolowanym,
  • wędki umieszczone w pochwach na relingu poza czynnościami poławiania,
  • zabezpieczenie pilkerów przed dowolnymi i niebezpiecznymi ruchami zagrażającymi okaleczeniom,
  • wyrzucanie wędka pilkerów na odległość (wykonywać spod burty), wyrzucanie z nad głowy jest zabronione (niebezpieczne).

We wszystkich wątpliwościach i kłopotach pomocna jest załoga statku. Należy zakodować sobie, że poruszanie się na pokładzie kutra (statku) jest inne niż na ladzie. Woda, po której płyniemy nie zawsze jest tafla i wymaga dużo wysiłku i zaangażowania w zachowaniu równowagi. Fale podczas tych rejsów czasami mogą osiągać nawet do trzech metrów wysokości. Trzeźwość, to jeden z najważniejszych elementów zachowania bezpiecznego relaksu i rekreacji wędkarstwa morskiego.

U W A G A ! ! !

JESTEŚMY W SYSTEMIE SCHENGEN, KTÓRY ZNIÓSŁ PRZEJŚCIA I ODPRAWY GRANICZNE ALE WSZYSCY MAJĄ OBOWIĄZEK MIEĆ PRZY SOBIE DOWÓD TOŻSAMOŚCI.

UDAJĄC SIĘ NA WĘDKARSTWO MORSKIE ZAWSZE MIEJ ZE SOBĄ DOWÓD TOŻSAMOŚCI!!!